Sue Hitzmann., De MELT Methode.
Sue Hitzmann’s “De MELT Methode” is een baanbrekend systeem van zelfbehandeling dat belooft chronische pijn te verminderen en diepe ontspanning te brengen in slechts tien minuten per dag. Het boek, meteen een bestseller volgens de New York Times, heeft wereldwijd al honderdduizenden mensen geholpen.
MELT is een zelfhulpoefenmethode die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van fascia, het bindweefsel dat al onze spieren, botten en organen omhult en ondersteunt. Door MELT-oefeningen wordt het genezingsvermogen van dit bindweefsel gestimuleerd, wat helpt bij het verlichten van pijn en stijfheid, het vergroten van de lenigheid en het verminderen van de negatieve effecten van veroudering.
Fascia speelt een cruciale rol in ons lichaam, niet alleen door fysieke ondersteuning te bieden, maar ook door te fungeren als een communicatienetwerk voor het lichaam. Gezonde fascia bevordert soepelheid en beweging, terwijl ongezonde fascia kan bijdragen aan pijn en stijfheid. De MELT-methode richt zich specifiek op het herstellen en onderhouden van gezonde fascia door eenvoudige technieken en oefeningen.
Het boek bevat de meest recente wetenschappelijke onderzoeken naar de effectiviteit van de MELT-methode, evenals een volledig nieuwe set foto’s met bijgewerkte instructies voor elke MELT-oefening. Deze oefeningengids biedt duidelijke stap-voor-stap instructies die iedereen kan volgen om de voordelen van MELT te ervaren.
Sue Hitzmann, de ontwikkelaar van de MELT-methode, is een gerespecteerde pedagoog, manueel therapeut, oefentherapeut en medeoprichter van de Fascia Research Society. Ze heeft haar expertise gedeeld in diverse Amerikaanse televisieprogramma’s, waaronder The Dr. Oz Show, Nightline, The Rachael Ray Show en Live! with Kelly. Sue Hitzmann woont in New York, waar ze blijft werken aan de bevordering van gezondheid en welzijn door middel van haar innovatieve methode.
VERANTWOORDING
De aanbevolen boeken benadrukt de eigen verantwoordelijkheid van de lezer in het interpreteren en toepassen van de aangeboden kennis.